Buat Duit Dengan Blog

3 Ebook Paling Penting Untuk Blogger

Assalamuaikum WBT dan salam sejahtera

Alhamdulillah, tadi baru sahaja selesai kelas yang dipantau oleh pensyarah pemantau. Awal-awal masuk tu memang gemuruh sangat. Bimbang kalau ada soalan dari pelajar yang tidak dapat jawab. Bimbang juga, kalau-kalau hilang idea nak bagi kuliah.


http://www.buatduitblog.com/hop.php?ref=fmtt
Buat duing dengan blog


Masa gemuruh tadi teringat pesanan seorang pesnyarah masa belajar dahulu. Beliau kata, kita perlu faham betul-betul sesuatu perkara barulah kita boleh berkongsi dengan orang lain. Lagipun, saya orang, pemantau juga orang...Lama-lama, perasaan itu hilang. Syukur sangat-sangat.


Di sini saya fahamlah bahawa ilmu yang kita belajar mesti difahami dengan betul-betul. Usahalah dengan cara apa sekali pun asalkan dapat faham sesuatu ilmu itu. Contohnya, kalau kita baca satu petikan bahasa Inggeris, tapi tidak faham. Baca sekali lagi. Kalau tak faham lagi, baca lagi...InsyaAllah boleh faham akhirnya.


Begitu juga dengan blog. Kalau anda betul-betul mahu berjaya dalam blog kena dapatkan ilmu, kemudian fahamkan betul-betul dan amalkan.



3 Ebook Paling Penting Untuk Blogger



Setakat ini memang banyak ebook yang dijual mahupun percuma yang membincangkan tentang membina blog yang berpotensi buat duit. Anda boleh cari di Google Search sahaja.


Walaubagaimanapun, hari ini saya ingin kongsikan dengan anda 3 Ebook Paling Penting Untuk Blogger terutama sekali blogger-blogger baru.


3 Ebook Paling Penting Untuk Blogger yang saya maksudkan adalah:



Ebook #1 Panduan Asas Affiliate Untuk Blogger Baru (Newbie)




Ebook ini menerangkan dengan jelas panduan asas affiliate bagi blogger baru. Apa isi kandungannya? Anda boleh tengok di bawah ini.

  • Blogger Baru (isi kandungan khas untuk newbie)
  • Dunia Affiliate (Apa Itu Affiliate)
  • Buat Duit Dengan Affiliate Melalui Blog
  • Teknik Menghasilkan Artikel Jualan
  • Segala Galanya Tentang Affiliate

Ebook #2 Buat Duit dengan Affiliate - Kitab Teknik SEO Merah Jambu


Siapakah yang patut baca kitab ini?
  • Sesiapa sahaja yang ada blog. Siapa yang tak ada blog, sila buat blog. Lepas itu, baru dapatkan kitab ini untuk dibaca. Ini kerana, sebahagian besar bahasa yang digunakan hanya mereka yang pernah menulis blog sahaja yang faham.
  • Sesiapa sahaja yang dah ada blog. Tapi masih tak dapat apa-apa hasil dari blog mereka. Satu ringgit pun tak dapat lagi? Ok. Anda memang sangat kasihan.
  • Sesiapa sahaja yang dah ada blog. Tapi nak TAMBAH pendapatan yang lebih lumayan pada setiap bulan. Anda memang tamak. Tapi tak salah tamak pada tempat yang betul.
  • Sekali lagi, sesiapa yang tidak mempunyai blog. Jangan dapatkan kitab ini. Membazir masa anda sahaja.
  • Sesiapa yang dah berjaya dapat puluhan ribu ringgit setiap bulan, anda tidak digalakkan langsung untuk mendapatkan kitab ini.


Ebook #3 Panduan Lengkap Buat Duit Dengan Blog



Ebook-ebook ini memang hebat dan lengkap. Ada 7 modul kesemuanya dalam ebook ini.

Modul 1: Pengenalan BlogModul
2 : Strategi BloggingModul
3: Panduan Bina BlogModul
4: Rahsia Buat Duit Dengan BlogModul
5: Teknik Promosikan BlogModul
6: Tip Jana Idea Tanpa HentiModul
7: Tips Hasilkan Blog Hebat

Jadi, apa tunggu lagi, anda boleh pilih mana-mana blog yang anda suka untuk meningkat ilmu blogging anda. Bagi anda yang belum ada pengetahuan membina blog boleh donwload Panduan Asas Affiliate Untuk Blogger Baru (Newbie) dan  Panduan Lengkap Buat Duit Dengan Blog.


Setelah anda menguasai isi kandungan ke dua-dua ebook ini, baru anda download Buat Duit dengan Affiliate - Kitab Teknik SEO Merah Jambu. Ini kerana ebook Buat Duit dengan Affiliate - Kitab Teknik SEO Merah Jambu sesuai untuk anda yang sudah ada pengetahuan asas. tentang blogging. Walaubagaimanapun, tidak menjadi masalah untuk anda membeli mana-mana ebook yang anda suka.


Selamat mencuba.
0 Komentar untuk "3 Ebook Paling Penting Untuk Blogger"

Back To Top