Buat Duit Dengan Blog

Buat Duit Dengan Sistem Affiliate

Assalamualaikum dan salam sejahtara

Sebelum kita Buat Duit Dengan Sistem Affiliate, baik kita ketahui secara asas apa itu sistem Affiliate?

Buat Duit Dengan Sistem Affiliate

Sudah ramai otai-otai blogger yang buat duit cara ini. Malahan banyak sungguh ebook atau tip-tip buat duit dengan sistem affiliate ini dalam internet. Cuma kena rajin mencarinya.

Kepada blogger baru yang ingin berjinak dengan Buat Duit Dengan Sistem Affiliate boleh dapatkan ebook Panduan Asas Affiliate Untuk Blogger Baru (Newbie).

Memang terbaik ebook ini. Dalam arena blogging, saya sarankan kepada anda belajar sesuatu ilmu, faham dan amalkan sehingga anda mahir terlebih dahulu sebelum mencuba cara buat duit yang lain. Kalau anda ingin mencuba semua perkara dalam satu  masa bimbang kecundang awal.

Baiklah, 
Secara ringkasnya Affiliate ni merupakan salah satu teknik memasarkan dan mengiklankan produk di internet. Program Affiliate ialah apabila korang menjadi orang tengah (agen)mempromosikan produk orang lain melalui link affiliate dan akan mendapat komisen dalam jumlah tertentu jika ada orang membeli produk tersebut melalui link affiliate korang.
Anda fikir macam ini, saya ingin menjual keropok. Oleh kerana saya ingin luaskan perniagaan, saya tawarkan kepada anda tolong jual keropok saya. Kiranya agen lah.

Tiba-tiba datang seorang yang berminat untuk menjadi ajen namanya Puad. Puad pun promosi flyer saya. Puad tidak membeli langsung kropok saya dia cuma forwardkan pesanan pembeli kepada saya. Bila kropok itu berjaya dijual Puad pun dapat komesyen.

Faham tak? Nak senang lagi, tengok di bawah ini

Affiliate marketer Puad

Affilate manager Saya

Link Affiliate flyer

Mudah kan. Sistem affiliate adalah satu sistem yang unik yang mana pihak affiliate manager boleh jejak rekod jualan, rekod komisen, rekod klik setiap agen affiliate mereka berdasarkan id (pengenalan).

Contoh link affiliate affiliate adalah seperti berikut

http://www.ashadee.net/go/50250/faizalhuda
Panduan Asas Affiliate Untuk Blogger Baru (Newbie)

Ok, setakat itu dahulu. Nanti saya sambung lagi panduan tentang affiliate. Lebih baik anda baca dahulu Panduan Asas Affiliate Untuk Blogger Baru (Newbie) supaya lebih faham.
0 Komentar untuk "Buat Duit Dengan Sistem Affiliate"

Back To Top